tirsdag den 26. juni 2012

Galápagos, paradiset

Efter en taarevaedet afsked (vi savner jer stadig Mette, Karina, Charlotte og Anders), kom vi igennem god god portion sikkerhedskontrol og op paa den nok mest spaendende flyvetur jeg har vaeret paa indtil videre. jeg mener, det var jo selveste flyveturen til de nok mest beroemte stillehavsoerer, det var jo flyveturen til droemmen, det var jo flyveturen til Galapagosoeerne! Saa selvom jeg kun havde faaet 1,5 times soevn den nat lykkedes det mig kun at sove, saadan cirka hele vejen. Ej ikke da vi landede og lettede alle 4 gange (mellemlanding i Guiyaquil). Det var virkelig en fed foelelse at lande i San Cristobal, og jublen vil ingen ende tage (jeg skriver nu som hvis jeg var helt udhvilet, i virkeligheden var vi alle ret traette, men stadig begejstrede!) I lufthavnen betalte vi prompte 100dollars for at komme ind og blev saa afhentet af Andrea, som arbejder fra William, som er ham der arrangerer vores frivillige arbejde og boligforhold. Kristoffer, Siv, Martin, Camilla og bor ved en stor, meget gaestfri familie. De tog os fx med ud paa baadtur her i weekenden, hvor vi snorklede med rokker, hajer, skildpadder og mega nysgerrige soeloever! De kom helt taet paa, og nappede efter vores udstyr, fordi de ville lege! Den anden dag i weekenden brugte vi paa at leje 1 (1!) taxa, for at koere ud og se kaempeskildpadder. Imponerende langsomme og store dyr. For saa at fuldende dagen tog vi ned paa Puerto Chino - eftersigende den laekreste paradis strand paa San Cristòbal. Enormt flot, og som om det ikke kunne blive vildere, saa staedte vi paa havskildpadder i vandet! En af dem var bare 1 meter fra mig paa et tidspunkt - men uden snorkeludstyr var det svaert at holde oeje med hvor de var. Saa det havde vi rigtig meget sjov med!
Kaempeskildpadde.

Mig og kaempeskildpadde.

Familien (bortset fra bedstemor og bedstefar, os og Paulina - soed juristuddannet pige fra Holland).





Naar det ikke er weekend er jeg i boenehaven/skolen, hvor jeg er i en klasse med 15 4-aarige boern. Det minder meget om mit job paa friskolen, bortset fra, at boernene er yngre, niveauet er lavere og sproget er spansk. Men boernene er ogsaa soede her ;)

Vi ses til nye eventyr!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar