tirsdag den 12. juni 2012

Canoa og Mindo - fra kyst til skyskov

Canoa er en meget lille kystby med en dejlig strand og et lille dusin strandbarer og et par dusin lokale fyrer, som er totalt mega interesseret i alle de selvlysende piger (som faktisk ikke er helt saa selvlysende, som de har vaeret!).. Vi havde kun en 3 overnatninger i Canoa, saa der var ikke saa meget tid, men vi var da ude og besoege en oekologisk, vegetarisk, miljoemaessig korrekt farm en lille time derfra (transporten var selvfoelgelig paa pick-up truck). Derude fulgtes vi med en tysk, soed, 20 aarig frivillig pige, som viste os et stort fint klatretrae og lavede skeer plus ansigtsmasker med os :) Rigtig hyggelig dag..

På vej til farmen i pick-up truck

Mig på vej op i et pænt stort træ



Efter 3 nætter i Canoa forlod Martin, Charlotte, Mette og jeg kysten i en 15 personers bus til Mindo, som ligger oppe i ca 1800 højdemeter ui cloudforrest (skyskov). Det var helt underligt kun at være 4 (plus veronica og Jungle Carsten), men vi hyggede os utrolig meget! Vi havde desværre kun 2 overnatninger i smukke Mindo, så vi havde lidt travlt! Første dag var vi på hike mellem 4 vandfald, på mini chokoladefabrik og ude og "tube". Tubing går ud på, at alle sidder mellem 3 gummi baderinge, og så går det ellers over stok og sten (bogstavligt talt) ned af en lavvandet flod. 15 min med skrig og grin hele vejen! Fedt med lidt fart over feltet igen! På den lille chokoladefabrik fik vi en rundvisning og smagte nogle af deres produkter - og så skulle Martin og jeg da lige prøve deres Ginger Ale! (Spørg mig ikke hvorfor de havde sådan nogle..) Nu havde jeg på det tidspunkt aldrig prøvet sådan én, så jeg må da nok lige sig ejeg blev overrasket over hvor god den var! Mums :D tirsdan morgen den 12. juni blev jeg vækket af en eller anden tosse, som bankede på min dør kl 05.55.. Og selvom jeg svarede "what's up" etc blev han bare ved! Så jeg måtte op og åbne døren for at se Jungle Carsten på den anden side.. Han var meget energisk og mente, at vi skulle ud og se på fugle. Og jo, det var da rigtigt nok - for Mette, Charlotte, Martin og jeg havde aftalt aftenen forinden, at vi skulle op kl 06.30 (!) for at se fugle. Men ok, vi kom lidt tidligere afsted end planlagt ;) Lige da solen stod op.. Det såkaldte fuglekiggersted er baghaven af et hostel, hvor ejeren hver morgen lægger bananer ud og har stilt nektarfodderstativer op. Det resulterer så i, at vi havde muligheden for at sidde 2-10m fra et væld af kolibrier og andre fugle. hvis nogen skulle være i tvivl, så er kolibrier ret svære at fange med et kamera - men jeg må nu sige, at det gik meget godt. :)

Tubing :D

Sådan nogle billeder var jeg så heldig at få taget :D Der var selvfølgelig også en del billeder uden fugle ;)
 Vi ses til shop amok i Otavalo!


Nina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar