mandag den 16. juli 2012

Vores sidste tid i Paradis

Aah nej, det er lige gaaet op for os, at vi snart skal hjem - faktisk lige om lidt! :(

Tilbage på San Cristóbal gik det i løbet af den sidste uge op for os, at det ikke var meningen, at vi skulle blive i paradis for evigt. Gud ville på et eller andet tidspunkt smide os ud, for flybilletten var jo købt, og visummet ville desuden også snart udløbe! Men trods de hårde odds lykkedes det os atnyde vores sidste dage. I løbet af ugen, hvor jeg stadig arbejdede med de 4 årige om formiddagen lykkedes det mig at færdiggøre mit dykkerbevis! Som I måske husker havde jeg problemer med trykudligning i Montañita, men denne gang havde jeg ingen problemer og fik i alt 7 fantastiske dyk omkring San Cristóbal! 4 til at færdiggøre kurset og 3 udelukkende for fornøjelsens skyld. Det var intet mindre end fantastisk at undersøge havets marineliv - der i blandt havskildpadder, søløver, hummer, søstjerner og hajer. JA! HAJER! Lørdag tog vi nemlig ud til den berømte klippe "Kicker Rock" og havde 2 dyk, hvor vi i 2. dyk har helt omkringet af sorttippede hajer, hvidtippede hajer og galapagos. Super fedt!!

Dagen forinden gjorde vi vores frivillige arbejde færdigt - det afsluttede vi allerede fredagen inden vi skulle flyve hjem (vi tog fra Galapagos onsdag den 18. juli), idet børnene (på 3, 4 og 5 år!) skulle have eksamener ugen efter. Det gjorde så at vi havde en anelse mere fritid (mandag og tirsdag). Fredag den 13. tog jeg, til alle børns glæde, mit kamera med i skolen og takkede af til frokost.


Søndag tog vi på camping! Lørdag aften fik jeg af vide, at planen var, at vi ville tage af sted på camping på Puerto Chino (45min kørsel - den flotteste strand på øen) kl 11.00 søndag morgen. Teltene lånte vi blandt andre af vores dejlige værtsfamilie, så alt jeg skulle var at pakke lidt tøj, sovepose og mad. Med et meget tungt hoved, og en god hjælp fra Anne kom jeg forsinket af sted kl 13.00 søndag. Men skidt nu med det, trods lettere omtågethed blev det en rigtig hyggelig campingtur, hvor vi også fik selvskab af et par af de amerikanske studerende fra byen.

Fra 2 uger siden havde disse unger endnu ikke fået dun. Nu var de altså lige blevet noget sødere.

Der var lige en hval ryghvirvel på min lille gåtur op ad kysten!


Mandag sagde vi på gensyn til Kristoffer og tirsdag tog Anne, Chantal og jeg ud og snorklede med skildpadder lidt udenfor byen. Onsdag sagde vi med tårer i øjnene farvel til San Cristóbal og resten af Galapagos - gad vide om jeg nogensinde kommer tilbage dertil??

Det sidste gruppebillede: umiddelbart efter Martin, Chantal og jeg vendte næsen mod lufthavnen i Quito torsdag morgen den 19. juli 2012.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar